15.3.2016

Mun hiustyylit reilu vuoden takaa




Kevät tulee, joten jos saman kaavan mukaan mennään mitä ollaan vuosi toisensa jälkeen menty ois aika uudelle hiustyylille. Aina kun mennään kohti kesää, mulle tulee jokin "hulluus" tehdä hiuksille jotain uutta ja nyt en puhu latvojen näkymättömästä tasauksesta. Mun reilu vuoteen mahtuu kyllä yhtä sun toista hiustyyliä. (eli kaikki nämä kuvat on otettu n.1.5v sisällä) Pinkkiä, tummaa, Ombrea, blondi polkka, blondi pitkähiuksisena jne. Tässä nyt on vain murto- osa mun hiustyyleistä vuosien takaa.




Mun hiukset on aika haastavat, leikkausjäljet näkyy heti hiuksissa ja mun tyvi hylkii hiusäriä. Joten kun olin tumma hiuksinen mun oli todella vaikea värjätä pelkkä sentin tyvi. Vaikka kuinka paljon väriainetta laittoi ja vaikka millä eri aineilla ja tekniikalla sen värjäs, väri ei tarttunut kunnolla tyveen ja tyvestä tuli läpikuultava. Jos taas värjään tyven blondausaineella ja nyt puhun ihan blondi kestoväristä mun päänahka huutaa samantien hoosiannaa ja monta päivää värjäyksen jälkeen päänahka voi todella huonosti. Mulla on karheat ja paksut hiukset ja tapaankin itse sanoa mun hiuksia hevosenharjaksi :)




 Mutta mitä positiivisuuteen tulee, kampauksissa esim kiharoiden laittoon mun hiukset on aivan loistavat. Ei tarvi juuri kuin kiharrinta näyttää niin mun hiukset taipuu ja menee juuri sinne minne haluan niiden menevän, eli muovailu tyylisesti mun hiuksia pystyy kampauksissa käsittelemään. Saan ne näyttämään kuohkeille helposti, ilman että välttämättä tarvin edes tupeerausta. Ja vielä kaikenlisäksi kiharat pysyy mun hiuksissa niin kauan kunnes pesen ne.




Toisaalta mietin sitäkin vaihtoehtoa, että antaisin mun hiusten vaan olla ja rauhassa kasvaa. Olen niin paljon vuosien varrella niiden kanssa toheltanut menemään, että ehkä sekin on jo mulle iso muutos että olisin edes kokonaisen vuoden samalla hiustyylillä AUTS tulee olemaan vaikeeta:) NO se jää nähtäväksi, jos itseäni tunnen se voi olla vaan jokin aurinkoinen aamu, kun saan päähäni että nyt leikkaan polkan tai nyt värjään hiukseni mustaksi. Koskaan ei ole ollut kysymys siitä, ettenkö tykkäisi mun hiuksista sillä hetkellä, vaan tykkään muutoksista ja vaihtelu piristää mua kummasti. Itse ihailen niitä jotka uskaltavat olla rohkeita ja tavallaan "leikkivät" hiuksilla, ilman että pelkäävät isoja muutoksia.

9 kommenttia:

  1. Siis wau mitkä tyylit. Sopii kyllä kaikki värit sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, viihdyn kyllä blondina mutta rasittaa kun saa olla koko ajan taittopurkkien kanssa häsläämässä :)

      Poista
  2. Hitsit oot kyllä muuttunu reilu vuodessa. Tumma on hyvä mutta blondi myös. Onx sulla ollu etuhiuksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut etuhiukset sekä tummahiuksisena että vaaleana.

      Poista
  3. Hitto kun joillakin näkee vieläkin A linjasta polkkaa ja pinttyny siihen tyylin, voisivat ottaa kyllä susta mallia ☺

    VastaaPoista
  4. Kaunis joka kuvassa ☺

    VastaaPoista
  5. Miten sait noin nopeasti blondin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun hiukset värjättiin Olaplexin avulla, joten siksi sain ne nopeasti blondiksi ja omat hiukset ei rasittunu.

      Poista

Kiitos kun jätit kommentin.