6.1.2017

15€ neule & 30€ takki





 Fashion is what you buy, style is what you do with it, mun mielestä hyvä sanonta. Sillä kalliit merkkivaatteet, eivät tee susta välttämättä tyylikästä, jos sulla ei ole yhtään silmää pukeutua. Vaatteiden hintalaput eivät kerro sitä, oletko trendikäs vai et. Ei sulla tarvi olla Hugo Boss:n takkia tai Guccin laukkua ollaksesi jotain/joku.  Oon nähnyt paljon niitä, että koko asu koostuu pelkistä kalliisti merkkivaatteista ja niiden varjolla luulet näyttäneesi hyvälle, mutta lopputulos on jotain ihan muuta. 

Sä voit saada kasaan hyvän näköisen asukokonaisuuden ostamalla kaikki sun vaatteet vaikka kirppikseltä.







 Kylmä fakta on se, että ihmiset eivät ole tarpeeksi rohkeita mitä tulee pukeutumiseen ja tällä tarkoitan että liikaa kuljetaan massan mukana. Oma persoonallinen tyyli piilotetaan, koska ei ole rohkeutta olla erilainen. Liikaa pelätään muiden reaktioita ja liikaa kulutetaan aikaa miettimällä mitä muut ajattelee jos pukeudun näin. Annetaan siis muille valta päättää siitä, millainen sun pitäisi olla ja unohdetaan täysin kysyä itseltä mitä minä haluan. Pelätään tuijottavia katseita, jopa liikaa ja annetaan niiden katseiden mennä ihon alle. 


Itsevarma ihminen tarkoittaa, että olet sinut itsesi kanssa. Et ota painetta muiden mielipiteistä, koska tiedät etteivät ne määritä sinua. Itsevarma ihminen voi vilpittömästi ihailla muita, ilman että kokee omaa oloaan huonommaksi tai uhatuksi. Jos sanot ääneen, että olet itsevarma, saatko heti itserakkaan ja itsekeskeisen leiman otsaasi, vaikka kaikki tämä on vaan harhaluuloa siitä millainen itsevarma ihminen oikeasti on.






 Mä ihailen ihmisiä, joilla on oma persoonallinen tyyli oli ne sitten rokkareita, punkkareita tai hippejä jne. Jos näen kadulla ihmisen jolla ei nyt ole ihan mun näköinen tyyli, mutta jotenkin erottuva ja rohkeasti oma tyylinsä, mun katse kiinnittii heti niihin et wautsi miten upeeta. Oon monesti pysäyttänyt nämä ihmiset ja sanonut että tosi kiva tyyli sulla. Moni ensin häkeltyy, eikä ihme eihän Suomalaiset voi kehua toisiaan saati sanoa sitä suoraan päin kasvoja. Ensi häkeltymisen jälkeen, tulee kyllä hymy huulille ja ai on vai kiitos.  Enempi pitäisi sanoa ääneen muille niitä positiivisia asioita, eikä elää negatiivisuudessa. Juu tiedän tavataan sanoa, että valittaminen on helpompaa kuin kehuminen, mutta vuosi 2017 olkoon vuosi jolloin tämäkin asia kääntyy toisinpäin. Edes yksi kehuminen päivää kohden on jo iso askel parempaan ja mikä tärkeintä sillä yhdellä positiivisella asialla, voi olla iso vaikutus jonku toisen ihmisen elämään.







 Mä oon sellanenki mörökölli välillä, tukka takussa, ei meikkiä, mutta emmä silti piittaa yhtään jos joku mua tuijottaa kaupungilla. Mä tykkään vaatteista, meikeistä eli laittautumisesta, mutta silti kokisin erittäin raskaaksi/ahdistavaksi, jos mun pitäis joka päivä olla vahvoissa meikeissä ja tällättyny, että uskaltaisin tai kehtaisin astua kotiovesta ulos. 


Tässä mun höpinät tältä päivää :) Mukavaa vk.loppua <3











Takki H&M/ Neule H&M/ Tennarit Adidas/ Aurinkolasit Glitter

13 kommenttia:

  1. Ihanan rento tyyli ja tosi hyvä teksti.

    VastaaPoista
  2. Hyvä postaus ja upeet kuvat.

    VastaaPoista
  3. Niin asiaa puhut. Sun tyyli on kyllä niin inspiroiva taas oot tehnyt ihanat ja edulliset löydöt. Toi takki on upee haluaa kans 😀

    VastaaPoista
  4. Joka päivä odotan et teet postauksen, niin koukussa oon sun blogiin t. Heidi

    VastaaPoista
  5. Täyttä asiaa hyvä Mea ja kiitos tästä postauksesta.T.Piia

    VastaaPoista
  6. Oi mikäs tämä takki on, tosi ihana. Ootko ostanu sen netistä?

    VastaaPoista
  7. Hyvä teksti ja jälkeen ihana asu ja kuvat.

    VastaaPoista
  8. Upea kameli takki ja olipa edullinen. Mikä takin ovh oli?

    VastaaPoista
  9. Mahtava blogi ja todella inspiroiva. T. Leena

    VastaaPoista
  10. Juuri näin, puhutteleva teksti. Onko sulla jalassa Stan Smith tennarit?

    VastaaPoista
  11. No mulla on juurikin se Hugo Bossin takki, kirpparilta ostin vitosella. Aivan törkeän tyylikäs, todella laadukas ja istuva takki. Itse asiassa koko karderobini on hankittu kirpparilta; Bossin, Stockmannin ja Benettonin merinovillaneuleet, Gerry Weberin puvunhousut, G-Starin & Dieselin farkut, Pirettan villakangastakki jne. Etsin kirpparilta AINA laatua määrän sijaan, ja näin toimimalla olen rakentanut itselleni erittäin laadukkaista, keskenään yhteensopivista vaateista koostuvan puvuston. Kallein hankinnoista on ollut tuo Pirettan 100% villakangastakki, se maksoi 10€. Olen vaatteiden laadun suhteen ERITTÄIN kriittinen, ja olen opetellut erottamaan laadukkaat materiaalit huonoista. Hyvälaatuiset, simppelit vaatteet palvelevat oikein huollettuina vuosikausia, jotkut jopa vuosikymmeniä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon löytäny kans Hugo Bossin villakangastakin kirpparilta, mutta jotenkin se on jääny vähäiselle käytölle. En oo malttanu sitä kuintenkaa myydä pois, kun se on niin klassinen malli, niin oon ajatellu että enköhän mä joku päivä siitä innostu. Maksoin muistaakseni 10€ siitä takista kirpparilla :)

      Poista

Kiitos kun jätit kommentin.