13.8.2017

Hyvä hotelli Uumajassa, lohikäärmehedelmä ja Insta lately




 Mennään Insta/kännykkäräpsyillä tämä postaus. Yövyttiin Uumajan reissulla sellaisessa hotellissa kuin Stora Hotellet. Hotelli on ihan keskustassa ostoskadun kupeessa. Hotellin sisustus on jo tavallaan yksi nähtävyys, sillä ihan joka paikassa ei tämän tyyliseen/henkiseen sisustukseen törmää.  Täältä pääset näkemään vähän tarkemmin mistä puhun Klik
  

  Pari jännää seikkaa hotellista, huoneen ikkunat on hieman raollaan ja jos haluat että ne suljetaan pitää respaan mennä pyytämään, eli ikkunan avain on niillä ja ne tulee sulkemaan ikkunat. Hyym tätä miehen kanssa ihmeteltiin että miksi näin. Ehkä enempi toisin päin voisi luulla että törmäisi, eli ikkunoita ei saa auki. Tämä jäi mysteeriksi miksi tämä käytäntö.

 Kesä kun on, niin ei meitä haitannu vaikka yöllä ikkuna oli vähän raollaan. Autoparkista/hallista et pääse suoraan hotellin aulaan, vaan sun pitää mennä parin eri hissireissun kautta että pääset kohteeseen. Samassa rakennuksessa on kaksi eri hotellia, joten johtuuko kenties siitä, ota ja tiedä.







 Kielen kanssa ei ollu mitään ongelmaa, koska mies on kakskielinen, toki mä puhuin sielä jonki verran kans ruotsia, mutta enempi mies asioi sielä ruotsiksi ja mä englanniksi.


Oon koko kesän ettiny lohikäärmehedelmää (tällä nimellä me sitä kutsutaan) eli pinkkiä hedelmä, jonka sisälmys on musta/valko pilkkunen. Uumajan kaupasta löysin jee ja pääsin ekaa kertaa sitä maistamaan, hyvää oli tykkäsin, tuli ehkä vähän meloni mieleen mausta. Tässä hedelmässä on runsaasti vitamiineja ja hivenaineita, harmi vaan että en oo ainakaan tähän mennessä löytäny täältä meiltä tätä hedelmää ja nyt harmittaa kun en ostanu heti pussillista näitä kotia Uumajasta.







 Paria seikkaa lukuunottamatta, kiva hotelli hyvällä paikalla ja kivalla sisustuksella, joten kyllä mä tätä suosittelen jos oot menossa Uumajaan.

Ikea ja uusi ostoskeskus on todella lähellä keskustaa, autolla meidän hotellilta meni tyyliin 3 minuuttia ja oltiin pelipaikalla.


 Mä en erityisemmin niin piittaa laivamatkoista, koska tuun merisairaaksi todella helposti. Menomatka meni hyvin ja sää oli mitä parhain vaikka tuuli kovaa. Mutta paluumatkalla laiva keinu hieman (miehen mielestä hieman mun mielestä paljon) ja mä jouduin suurimmaksi osaksi vaan istumaan paikalla koska voin huonosti. Muutenki kannelle meno, ei niin mua houkuta vaikka hyvällä säällä sielä onki kiva istua. Ehkä aamulla se menee, mutta yöllä kun on pimeää ja näet avomeren niin paniikki mulle iskee, vesi kun edelleen on mun pahin pelko. Tarrasin miehen hihasta kiinni kun käytiin yöllä kannella ja yritin koko ajan kattoo vaan laivan seinää ettei paniikki iske :)







 Käytiin syömässä uudessa ostoskeskuksessa Avionissa herkullista pizzaa yhtenä päivänä, sekä ihan keskustan tuntumassa sellaisessa paikassa kuin Allstar ja sielä otettiin puoliksi nacholautanen.

Espresso Housesta haettiin jälkkäriksi ihan taivaallisen hyvät  popcorn-frappucinot.
 Voi kumpa meiltäki sais näitä, mä olisin niin joka päivä hakemassa. Noh onnex mies lupas tehdä mulle kotona sellasen, mä rikoin yks päivä meidän blenderin joten heti kun saan ostettua uuden niin kuulemma tekee mulle :)







 Sitten muihin aiheisiin, niin kun uutisissa sanotaan heh :) Hirvee sisustusvimma on iskeny päälle, mulle kun todella harvoin sellanen iskee. Yleensä se tulee näin syksyn alussa. Huomenna olis miehen kanssa tarkoitus vähän tuunailla ja maalata meidän puinen sängynpääty. Yleensä teen ihan yksin tällaiset hommat, mutta nyt mies lupas auttaa.Siinä on vaan riskit ilmassa, että kaikki ei mene ihan putkeen, kun me kaksi sählätään yhdessä :) Mä sanon näin ja mies sanoo että tehdään/maalataan näin, hetken päästä koko maalaus juttu on pilalla ja kauhee sotku saatu aikaseksi, eix oo heti alkuun hyvä asenne mulla kun nyt jo maalaan piruja seinälle :)









 Kirppikseltä löysin emalikulhoja kaks kappaletta ja näitä oon nyt jonki aikaa etsiny. Aika paljon niistä kyllä kirppiksillä pyydetään, mä maksoin 7€ kpl niistä ja oon nähny ihan jonku pyytävän pariakymppiä ja huonokuntosesta, mun ostamat onneksi oli ihan hyvässä kunnossa.

 Instassa joku kysyikin mistä toi söpö kelluva teemies on, oon tilannu sen Wish.comista.







 Tää nyt oli vähän tämmönen sitä sun tätä postaus, mutta ainakin tämän tyylistä postausta on toivottu. Mukavaa alkanutta viikkoa <3



9 kommenttia:

  1. Kyllä sä otat todella upeita kuvia jestas ja kännykällä.

    VastaaPoista
  2. wau mitkä kuvat ja ihana postaus.

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus ja kiitos vinkistä näyttää kivalle hotellille. Toi lohikäärmehedelmä oli ihan uus juttu mulle mutta näyttää todella herkulliselle.

    VastaaPoista
  4. Sä otat Mea todella upeita kuvia T.Silja

    VastaaPoista
  5. Blogivaasan parhaimmat kuvat on sun blogissa wow.

    VastaaPoista
  6. Oi onku sulla carrie koru eli omalla nimellä. Oon miettiny kans sellasen ostamista.

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit kommentin.